"" – Latarnik2.0 Podoba się?

czwartek, 8 grudnia 2011

Xperia active: aktywna droga do pracy

Xperia active w garści
Parę razy mówiłem już, że Xperia arc S jest używana przeze mnie do pisania tekstów w np. metrze podczas drogi do i z pracy. Fajnie, że wyciągam smartphone i w garści mam wszystko co mi trzeba, całe "wirtualne biuro".

Natomiast sam fakt przemieszczania się też jest pożyteczny, a Xperia active potrafi zmierzyć tę użyteczność.

Android 2.3.4 w Xerii active został wzbogacony o kilka użytecznych sportowych aplikacji. Jeżeli jesteś ciekawy ile kroków robisz każdego dnia udając się do szkoły, czy pracy, to wystarczy tylko zapytać się Xperii active i szybko uzyskasz informacje na ten temat.
Aplikacja WalkMate fabrycznie zainstalowana w smartphonie Xperia active mierzy codzienną aktywność obliczając na podstawie danych z akcelerometra liczbę kroków, które robimy danego dnia.

Włączamy aplikację o nazwie WalkMate, którą fabrycznie zainstalowano w Xperii active. Aplikacja na podstawie akcelerometra oblicza liczbę kroków i nanosi te dane do kalendarza (można obserwować postępy). Sterowanie aplikacją jest banalnie proste: właściwie możemy ją tylko włączyć i wyłączyć. Wydaje mi się, że dokładność wskazań jest w granicach błędu 5% przy chodzeniu. Z bieganiem jeszcze nie testowałem :)

To dane pochodzące z jednego umiarkowanego tygodnia. Najbardziej stała jest droga do pracy wynosząca średnio 1720 kroków. W pracy wydawało mi się, że siedzę cały dzień przed lapim uczestnicząc w dużej liczbie spotkań w pokojach wirtualnych, czyli zbyt aktywny niby nie jestem, ale jednak około 700 kroków w pracy robię... Droga po pracy w tym wypadku to głównie droga na kickboxing.

Brak komentarzy: